top of page
תמונת הסופר/תOpal Strommer

הכוח הסודי של הכלבים שלנו- איך אימוץ כלב יכול להועיל לבריאותך?



אם יש לכם כלב או שאי פעם היה לכם אחד, מיותר לספר לכם כמה כייף, אהבה ואושר הוא יכול להביא לחייכם. אבל האם ידעתם שגידול כלבים משתפר ומחזק אתכם גם פיזית וגם נפשית?

היום זה כבר מוכח גם במחקרים- כלבים יכולים להפחית מתח, חרדה ודיכאון, להקל על תחושת בדידות, לעודד אתכם לעשות פעילות גופנית ואפילו לשפר את מצב הלב שלכם..

כבר משחר ההיסטוריה כלבים חיו לצד בני אדם. הם התפתחו לצידם, ולכן הם עברו ועוברים אדפטציה ומסוגלים להתאים את עצמם לאנשים שחיים לצידם, כנראה יותר מכל חיה אחרת.

כלבים יבינו חלק ניכר מהתוכן המילולי שנאמר להם אבל גם אם לא, הם ידעו לזהות את נימת הקול שלנו, שפת הגוף ובכך לאמוד את מצבנו הרגשי.

אחת מסיבות להשפעה הטיפולית של כלבים, מסתמכת על העובדה שהם ממלאים את הצורך האנושי הבסיסי והקריטי במגע. לחוסר במגע יש גם השפעות פזיולוגיות על הגוף לאורך זמן

. מצאו שאפילו אצל פושעים קשוחים בכלא היו שינויים דרמטים בהתנהגות וגם במדדים פיזיולוגים לאחר אינטרקציה עם כלבים.


מעבר ליתרונות הרגשיים הרבים שכלב מספק לנו לאחרונה החלו מחקרים לחקור מדעית את היתרונות הפיזיים. איגוד הלב האמרקאי מצא כי לבעלי כלבים ישנו סיכון מופחת לחלות במחלות לב שונות והם נוטים לאריכות ימים בהשוואה לאנשים שחיים ללא כלבים.


איך כלבים יכולים לעזור לכם לשמור על שיגרת חיים בריאה?

שינויים באורך החיים יכולים למלא תפקיד חשוב בהקלה על סימפטומים של דיכאון, חרדה, מתח, הפרעה דו קוטבית ופוסט טראומה.

פעילות גופנית- כולנו יודעים שזה חשוב אבל לרובנו מאד קשה לגרום לזה לקרות בתוך השיגרה העמוסה שלנו. כאשר יש לנו כלב זה פשוט קורה..ללא מאמץ וכחלק מהשיגרה. טיולים עם הכלב, ריצות וכל פעילות ספורטיבית מחקרים הראו שבעלי כלבים מצליחים להכניס יותר פעילות גופנית לשגירה היום שלהם (זה מצויין גם לכלבים שלנו כמובן) על הדרך אנחנו מרוויחים גם זמן איכות עם הכלבים שלנו דבר דבר שמחזק את הקשר בניכם, עוזר למגר התנהגותיות לא מיטיבות של הכלבים שלנו ועוזר להם לשמור על שיגרה בריאה.

כלב הוא חבר-אינטראקציה חברתית יכולה לסייע במניעת מחלות ואף להוסיף שנים לחיים שלך, לעומת מצבי בדידות שעשויים להביא למצבי דכדוך ואף דכאון. הכלבים שלנו תמד יגרמו לנו להרגיש רצויים והם מסייעים לנו להרחיק את הפוקוס מהבעיות שלנו:) אין שום דבר שמצליח לנצח תחושת בדידות יותר מהכלבים שלנו. הם תמיד ישמחו לראות אותנו ולא ינסו להסתיר זאת:)

כלבים עוזרים לנו להכיר אנשים חדשים- בעלי כלבים עוצרים לעתים קרובות ומדברים

אחד את השני בטיולים או בגינת כלבים. בעלי כלבים גם פוגשים אנשים חדשים הנוכחות של הכלבים שלנו תמיד תעזור לשבור את הקרח בשיחה. יש גם הרבה פעילות יוזמות של בעלי כלבים שבהם גם כן אפשר לפגוש אנשים חדשים ללא אקסטרה מאמץ.

הפחתת חרדה- הכלבים חיים בהווה. הם לא נוברים בעבר או בעתיד (לא כמונו בכל אופן) ולכן הם יכולים ללמד אותנו המון על מיינדפולנס. הליווי שלהם יעזור לנו להוריד רמות חרדה, למצוא נחמה ולהעריך את שמחת ההווה- פשוט לצאת לעולם כמו שאנחנו.

שמירה על שיגרה מאוזנת - קשה לשמור על שיגרת חיים מאוזנת. גם כאן נוכל להיעזר בכלבים שלנו שדורשים מאיתנו האכלה ופעילות גופנית סדירה. לוחות הזמנים שלהםלא משנה מה מצב הרוח שלנו (מדוכא, חרד, לחוץ) אנחנו צריכים לקום מהמיטה להאכיל את הכלבים שלנו ולצאת איתם. ככה גם אנחנו לא נשקע בדכדוך- יש לנו מישהו אחר לטפל בו.

כלבים הם תרופה לסטרס- מגע ותנועה הן שתי דרכים שעוזרות לשחרר סטרס. המגע של הכלבים שלנו ועצם פעולת הליטוף מסייע להוריד את לחץ הדם ולהשרות תחושת רוגע.


מה היתרונות הבריאותיים של כלבים עבור ילדים?


נמצא שילדים שגדלים עם כלבים מפתחים מערכת חיסון עמידה יותר ופחות נוטים לפתח אלרגיות ומחלות ריאה .כמו אסטמה. מעבר לכך, הילדים לומדים לפתח חמלה, אמפטיה ואחריות אישית תכונות שישרתו אותם בכל מקום וזמן בחייהם ויהפכו אותם לאנשים טובים וערכיים יותר.


כלבים מספקים תחושת ביטחון-בניגוד להורים או למורים, הכלבים שלנו לעולם לא יתנו לנו ביקורת או פקודות. הם יתמיד יאהבו אותנו ועצם הנוכחות שלהם בבית תספק תחושות ביטחון וגם תסייע על חרדה במצבים שאחד ההורים לא נוכח בבית.

מערכת יחסים של הילד עם הכלב מספקת לו תחושת ביטחון וחשיבות שתעזור לו או לה לפתח דימוי עצמי חיובי.

נמצא שילדים הקשורים רגשית לכלבים שלהם בעלי יכולת טובה יותר לבנות מערכות יחסים עם אנשים אחרים.

כלבים עוזרים בוויסות רגשי -מחקרים הראו שכלבים יכולים לעזור בהרגעה של ילדים היפראקטיבים או תוקפניים ולעזור להם ולווסת את ההתנהגות שלהם.

משחק עם הכלב יכול להוות פתח ללמידה עבור הילדים ולעורר סקרנות ודימיון. גם לימוד טריקים, משחקי אילוף יכולים ללמד את הילדים התמדה וותגמול. והדבר הכי חשוב- הכלבים שלנו גורמים אושר לילדים ותמיד מספקים להם מקור לנחמה.



מה היתרונות הבריאותיים של כלבים עבור אנשים מבוגרים?


כלב יכול לעזור לך למצוא משמעות ושמחה בחיים-.כולנו מזקנים. זה חלק מהחיים אבל לפעמים הזקנה תופסת אותנו לא מוכנים. כשזה יקרה יתכן ונרגיש שהחיים שלנו פתאום יצאו משליטה ודברים כבר לא כמו שהם היו. הקריירה כבר לא תופסת חלק משמעותי מחיינו אם בכלל.. הילדים עשויים להתרחק ולהתרכז בחיים שלהם. זה מעגל שעלול להוביל לתחושות רגשיות קשות. טיפול בכלב יכול לסייע להתמודד עם התחושות האלה ולהכניס מטרה לחייך. יש מישהו שצריך אותך וזקוק שתטפל בו ותדאג לו. אנשים שאימצו כלבים בגיל מבוגר משתפים בתחושות של הגברת המורל והאופטימיות בחייהם.

עוזר לכם להישאר מחוברים-ככל שנתבגר יהיו לנו לעיתים קשה לשמור על מעגלים חברתיים שבתקופות חיים אחרות קרו לנו ביתר קלות. אנשים מתרחקים, חלק עושים רילוקיישן וכמובן יש גם סיבות חיים טרגיות כמו מחלות ומוות שמצמצמות לנו את המעגל החברתי. . יצירת קשרים חברתיים חדשים הופכת קשה יותר וכלבים הם דרך נפלאה להתניע אותם מחדש. נוכחות של כלב תסייע לכם להתחיל שיחת חולין ברחוב עם אנשים חדשים ולהגדיל את המעגל החברתי שלנו אפילו אם רק מדובר בשיחה קצרה זאת כבר התחלה.








27 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page